funkcionális, optimális lakberendezés, ingatlan átalakítás, értéknövelés , home staging
Hasznos tippek magánszemélyeknek a sikeres ingatlan eladáshoz!
5 perc olvasás


1: Az első és egyik legfontosabb dolog az, hogy döntsd el, hogy árulni, vagy eladni akarod-e az ingatlanodat! Ha eladni, akkor érzelmileg engedd el, és kezeld más otthonaként, és csináld meg annak a másik személynek a helyet! Kerüljétek a leírásban légyszíves pl: a ”kinőttük szeretett otthonunkat” = mert ez azt sugallja, hogy nincs hely se neki se a cuccainak . Mivel te eladni akarsz, ez roppant előnytelen kiindulási pont…
2: Ahhoz, hogy a vevő találjon helyet a saját dolgainak, mutasd meg neki azt, hogy van hely! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – egy átlagos lakást nézve – a bútorok és a többi tárgy 60-70-80%-át érdemes eltüntetni! Úgy is költözöl, amihez mindent össze kell pakolni, dolgozz előre! Ami nem kell, eladhatod, kiteszed a tárolóba, a garázsba, átviheted egy rokonhoz, a lényeg ,hogy egy szellősen berendezett, rendezett lakást tudj mutatni a vevődnek!
3: Személyteleníts! Gondolj egy hotelszobára, az olyan szimpatikusan semmilyen, neked ez legyen a célod, mert ez szólít meg sok embert. Tehát szedd le az összes családi, utazásos, vallásra, politikára utaló fényképet, emléket, tárgyakat. Kerüld el azt, hogy szem előtt legyen a virágos papírzsepi tartó – nem tudhatod, hogy parás-e a vevő és fél-e attól, hogy elkap valamit – a mosogatószivacs, a szappan, a használt törölköző, a macskaalom, a zokni, a ruhaszárító, a fésű a vizes fürdőszobaszőnyeg, a késgyűjtemény a pultról (ez agressziót sugall) ha hagysz 1-2 könyvet a könyvespolcon, inkább fordítsd meg őket. Amikor belép valaki egy számára új lakásba, rengeteg ingert kell az agyának feldolgoznia, ne terheld túl színekkel, formákkal, mintákkal! A kevesebb több! Pakolás közben tudatosítsd magadban, hogy ez már nem a te otthonod, ezért ez nem rólad szól, hanem minden a vevődről, akit megakarsz találni! Gyakori hiba hirdetésekben, hogy annyira zsúfoltak a helyiségek, hogy sem a tér, de még a falak sem látszódnak.
4: Fontos a helyiségek funkcióinak bemutatása. Eladó most Keszthelyen egy iroda/ lakás ill. Hévízen egy étterem/ ház és az elsőben az iroda, a másodikban az étterem funkció van kidomborítva. Mivel az emberek 96%-a nem tudja elképzelni a teret máshogy, mint ahogy mutatják neki, hiába mentek piaci ár alá – pedig nem kellene – lehet hogy így sem fogják tudni eladni, mert elfelejtették megmutatni, hogy ez a két ingatlan varázslatos lehetne otthonként. Azért fontos a funkcionalitás bemutatása, hogy elkerüld a hónapig tartó idegölő várakozást a piacon és az extra kiadásokat, ami ezzel jár. A konyha legyen konyhának bemutatva, ha 3 vagy kevesebb szobád van, a hálószoba legyen hálószoba, ne edzőterem, cicapalota vagy bútorraktár vagy rózsaszín gyerekszoba. – gondolj a vevődre, mi van ha nincs gyereke? Mi van, ha fia van? Ha rózsaszín vagy más megosztó színű a szoba, egy csomó lehetőségtől elesel. Mert pl. egy idősebb gyerektelen pár, biztos, hogy nem akar gyerekszobát venni, aki home officeos és egyedül él, ő se. A nappali a leghangsúlyosabb helyiség, mert a vevőd a nappaliban képzeli el a kellemes családi, társasági időtöltést! Legyen hívogató az a kanapé, hogy bele akarjon ülni, teremts kellemes hangulatot a hálószobában, akarjon a teraszon kávézni! Ha valamiért nem tudja a vevő magát kényelmesen elképzelni valahol, azt kizárt hogy megveszi. Te sem vennéd meg, ugye?
5: Takaríts alaposan, ne csak a fénykép kedvéért, hanem akkor is, amikor jönnek az érdeklődők.
Az alapos takarítás minden embernek mást jelent, ezt mindenkivel egyénileg beszélem meg, amikor látom, hogy neki mit… hiába csillognak az ablakok, ha poros a függöny, rohangálnak a porcicák, hiába szép a dekoráció a fürdőben, ha vízköves a csempe…
Sose tudhatod előre, hogy ki hova néz be. Van aki benéz a lefolyókhoz, hogy csepeg-e vagy hogy van-e ott penészölő. Nálam a sütőt és a mikrót meózták le. (Minden sütőt ki lehet úgy takarítani, hogy újnak nézzen ki!) Van aki elmegy WC-re, jó ha tiszta illatú, nem húgyköves … és ilyenkor jól jön a tiszta törcsi is, amit dekorációnak tettél oda…
6: Ár: A vevő egy profi amatőr, gyakran az ingatlanosnál is jobban ismeri a piacot, hirdetések százait nézni meg naponta és másodpercek alatt dönt, hogy szán-e időt megtekintésre, vagy érdekli-e a te lakásod. Az a célod, hogy kitűnj a tömegből és a te ingatlanodat válassza, ugye? Nekem az a munkám, hogy te ezt elérd, segítek, keress meg! Az ingatlan portál a házad randi app-ja, tehát igenis lényeges, hogy mit mutatsz meg ott! A képek tartalma és a minősége egyaránt számít! Az a sok rubrika azért van ott, hogy rászánd az időt és kitöltsd! Vagy kitöltöm én helyetted. A tényleges piaci ár NEM függ attól, hogy Lali mit mondott, vagy a második szomszéd mennyiért adta el a házát, az értékbecslőtől sem függ, hanem kizárólag attól, hogy egy adott pillanatban milyen ingatlanok vannak a piacon, ki jobb miben és ki nem.
Az is előfordul, hogy egy tulajdonos elképzel egy összeget, hogy szerinte annyit ér az ingatlan, majd hónapokig nem megy oda senki megnézni. Itt két lehetősége van, rászán egy napot a piacelemzésre - vagy én - és kideríti a tényleges piaci árat vagy az ingatlan megjelenését igazítja hozzá az elképzeléséhez, amennyiben ez lehetséges. Mindkettőben tudok segíteni.
7: Tudd azt, hogy ki a célcsoportod, kinek írod a hirdetést, őket szólítsd meg, hozzájuk beszélj! Ha a lakás a harmadikon van és nincs lift = fiatalokat célzol meg a hirdetéssel. Akkor légyszi NE írd már oda, hogy közel van a kórház, vagy a templom, mert sem törött lábbal, sem halottan nem fog tudni lépcsőzni…
A vevő a döntését az ingatlan adottságai és a belőle kiváltott érzelmek alapján hozza meg! Pont a második miatt előnytelen ez a hagyom a francba, majd az új tulajdonos foglakozik vele hozzáállás. Amikor te vagy a vevő, te végtelen mennyiségű feladatot akarsz venni, vagy inkább egyből költözni?
Mindig gondolkodj arra, hogy te magad milyen lakást vennél szívesen.
TE a legvilágosabb, legtágasabb, jó állapotú lakást részesítenéd előnybe, ugye?
+1 Amikor mutatod az ingatlanodat, készülj fel az ingatlanod randijára, te magad is öltözz fel rendesen, mert ilyenkor a termék része vagy!
Egy kis odafigyeléssel időt és pénzt is nyerhetsz az ingatlanod eladása során. A felkészített ingatlanok gyorsabban és jobb áron kelnek el, tehát az én munkadíjam meg a te befektetett energiád rövid időn belül sokszorosan megtérül!
Keressetek, hogy tudjak segíteni!
