A vevő, amikor belép egy számára új lakásba, rengeteg inger éri és ha túl sok a szín a forma és a tárgy, akkor az agya nehezen dolgozza fel, vagy ha annyira sok az inger, kilöki az agya.
Mindig nézegetem az ingatlan hirdetéseket, így könnyen beletudom magam képzelni egy vevő szerepébe, ami ugye a munkám, hisz mindig az a cél, hogy megtalálja az adott ingatlan az új, boldog tulajdonosát. Belefutottatok ti is olyan ingatlan hirdetésbe, ahol annyi a bútor a cucc és a szín, hogy nem is tudtátok értelmezni, hogy a lakás maga milyen is? Ez gyakoribb, mint hinnétek. Ezt lehet úgy tudatosítani, hogy megfigyeled, hogy készítesz néhány fotót egy helyiségről és megfigyeled, hogy hova téved a szemed egy adott képen. Aki a portálon nézi a lakásod fényképeit, annak is oda fog tévedni a szeme, a kérdés viszont ilyenkor az, hogy mi kell ahhoz, hogy arra vezesd a vevő tekintetét, amit hangsúlyozni akarunk egy helyiségben? Erre vagyok én, ez szerves része a munkának, hisz én tű pontosan tudom, hogy mit néz a vevő és segíteni tudok abban, hogy ezt nálad miként lehet optimalizálni, nekem ez a hivatásom!
Ha te is szoktál hirdetéseket nézegetni, bizonyára kaptad már magadat azon, hogy összerándul a szemöldököd, vagy kicsúszik egy „úbakker” vagy egy „jajjj!”. Ezek önkéntelen érzelmi reakciók, amiket a látottak kiváltanak belőlünk. Home stagerként nekem az a feladatom, hogy inkább egy óóh vagy egy mosoly kerüljön az arcodra, nézegetés közben és tudom azt, hogy ezt a hatást mivel lehet elérni.
Mindenki érzelmi alapon választ ingatlant, azt keresi ami tágas, világos, eltudja magát képzelni benne és különösebben nem irritálja semmi és így el is jutottunk a színekhez, hisz azok is érzelmeket pendítenek meg bennünk.
Azt fontosnak tartom kiemelni, hogy teljesen más helyzet az, amikor valaki a saját ízlésére formálja az otthonát és a kedvenc színeit, akár élénk és vadító színeket használ fel, a saját örömére. Nekem sincs egy darab fehér falam se, viszont egy ettől teljesen eltérő helyzet az, amikor piacra akarjuk bocsátani az adott ingatlant azért, hogy más otthona lehessen és a legtöbbet akarjuk kapni érte.
Minél inkább személyteleníted a teret és fehér vagy semleges színeket használsz, annál nagyobb a célközönséged, akihez szólni tudsz és ez a cél, mert több látogatóból hamarabb lesz egy vevő, mint amikor nem lép be szinte senki.
Nézzünk meg néhány konkrét színt.
Piros: Ha vannak piros falaid, tedd meg azt, hogy eladás előtt átfested fehérre, majdnem fehérre, ugyanis a vörös a tűz színe, tudat alatt arrogánsnak hat, meg amúgy sem akarod a személyiségedet, az ízlésedet ráerőltetni senkire, ugye hisz az a cél, hogy a vevőd megtalálja a saját helyét, nem pedig a tiédbe akart betolakodni. A piros függönyt, piros szőnyeget, lábtörlőt is tüntesd el, ha marad is piros kiegészítő, minimálisan bukkanjon csak fel!
Az igazi szívás a piros csempe és mindig akad piros csempés fürdő. A víz helyiségébe, a tűz színét miért építi valaki bele? De ha már így alakult, a lehető legnagyobb felületen takard el bútorral, vannak csempetakaró mosdók szekrénnyel, legyen a kád helyett olyan zuhanykabin, aminek a 4 oldalából 2 takar és bár higéniai okokból sose teszünk szőnyeget, sem a fotók készítésekor, sem amikor érdeklődőt fogadunk, ez az az eset, amikor megfontolandó, hogy kivételt tegyünk.
A piroshoz még hozzávenném a fából készült teraszt és a tetőléceket. Vannak pirosas árnylatú lazúrok, pácok, amik egy évtizede legalább hódítanak és én szeretem a színeket, de van hogy olyan színkombinációban jelennek meg, pl, pl piros tető, szürke fal, hogy nem lehet úgy nézni, hogy szépnek tűnjön, érdemes ezeken is igazítani ingatlan eladáskor, mert ha már a kapu és a bejárat között elveszítjük a vevőt, onnan nehéz visszatérni a pályára.
Sárga: A sárga a nap, az arany színe, melegséget ad egy helyiségnek, viszont ha eladáskor van sok sárga fal, azzal lekorlátozod magad. 1: ha frissen is van festve, akkor is elavultnak tünteti fel a lakást. 2: kizárod az 50 alatti vásárlókat. A sárgát általában az idősebb korcsoport részesíti előnyben.
Szürke: Ez a szín a természetben nem megtalálható, ezért hideg érzetünk van tőle, nem tudunk pozitív érzelmekre asszociálni, ha ránézünk. Évekig az volt a trend, hogy akik hivatásból újítottak fel, vagy követték a trendeket, mindenhova szürke, vagy szürke fehér márvány mintás követ, csempét tettek fel, a fal maradt fehér, esetleg szürke és gyakran üresen kezdték el árulni, ami még jobban hátráltatja az eladást, hisz berendezés, színek híján, a kripta jut eszünkbe, abban meg senki nem akar lakni.
Pink, lila és ezek árnyalatai: A rózsaszínről a nőiesség, a szerelem és a kislány szoba jut az ember eszébe. A lila pedig hideg és „fura”. Lehet találni olyan tapétákat, amiben ezek a színek megtalálhatóak és nem tolakodó, de ha vannak ilyen színű teljes falaid, érdemes hengert ragadni. Amikor eladásra készülsz, a vevő helyét készíted elő, és eltünteted a te személyes ízlésedet, mert a célcsoport a fontos innentől! Mesésen be lehet egy kislányszobát egy hálószobát rendezni a rózsaszín árnyalataival, de akkor egy apukát, aki a fiával költözne, egy idősebb házaspárt, meg mindenkit aki ellenszenvvel viseltetik a szín iránt, kizárod a célközönségedből.
Léteznek koncepcionálisan berendezett lakások, amikben egy adott színkombináció minden helyiségben megjelenik. Ezt lehet briliánsan kivitelezni, de most egy fekete piros témájú lakás jutott eszembe, ami kevésbé sikerült. A fekete is a víz színe és amikor az ember bejár egy ilyen lakást, akkor tényleg ilyen tűz-víz érzése van, nem is tudja behatárolni.
Gondoljatok a színek esetén egy szuper fodrászra - én gyakorlatilag egy ingatlan fodrász vagyok - ha jó a szín és a fazon választás, az ember megvan magával elégedve és nagyon jól érzi magát a bőrében és szívesen marad az adott helyen, ellenben ha nem azt kapja, amit vár,mert a szőke az sárga lett, a jó fazon heylett egy "bilis" frizurát kaptál, akkor legközelebb egy másik fodrászhoz mész, ugye? Ez az ingatlanoknál is pont így működik. Ami tetszik neked és ahol jól érzed magad, ott maradni, lakni akarsz, ellenben, ha nem tetszik, mész tovább.
+1: Abban az időszakban, amikor elvileg annyira otthon kellett maradni, sokakat – engem is beleértve – elkapott a DIY hullám, népszerű volt az otthonunk szépítése és a rusztikus, farmház stílus, színes élettel teli mintákkal, kiegészítőkkel. Születtek meseszép megoldások, de akadtak olyanok is, akik ráúsztak a trendre, és most már utálják a konyhai hátlap arab mintás csempéjét, vagy a „ráértem lefesteni” ezért szürke lett konyhát.
Úgy vélem, hogy az a jó, ha az otthonunk tükrözi a személyiségünket, de érdemes alaposan megfontolni, hogy a kevésbé könnyen cserélhető dolgoknál mennyire követjük a trendeket vagy választunk időtállóan dekoratív megoldásokat.
Keress fel, szívesen segítek az ingatlanod felkészítésében, hogy sikerként könyvelhesd el az eladást !


