funkcionális, optimális lakberendezés, ingatlan átalakítás, értéknövelés , home staging

Miért tegyél alaprajzot az ingatlan hirdetésedbe?

További tippek TULAJDONOSOKNAK a sikeres ingatlan eladáshoz!

7/1/20254 perc olvasás

Aki magánemberként értékesíti az ingatlanát, kevésbé valószínű, hogy képzett enteriőr fotós, aki optimálisan tudja megmutatni az ingatlan tereit, térkapcsolatait és hangulatát.

Gyakran találunk a hirdetésekben nem tudni hova tartozó sarkokat, előfordul, hogy csak 1-1 bútort látni a képen és azzal együtt, hogy a 21. Században mindenki rendelkezik csúcsszuper fényképezőgépekkel, képszerkesztőkkel a telefonján még így is akadnak sötét és homályos és nem beazonosítható képek az ingatlan portálokon.

Tudom, hogy már írtam azt, hogy az eladandó ingatlan első randija mindig az online térben zajlik, a leendő vevő az ottani impulzusok és megadott információk alapján dönti el, hogy akar-e szánni időt arra, hogy azt megtekintse, tehát az a cél, hogy a hirdetésben a lehető legrészletesebben mutassuk be a portékát. A jó reklámmal éred el a vevőt, hisz ez egy termék, értékes termék! Pl. az ingatlan.com rengeteg kitölthető rublikával segíti a hirdetés feladást, érdemes egyszer rászánni az időt és azokat kitölteni! Sokat segítenek a vevő jelölteknek! A leendő tulajdonosok között van olyan aki teljesen az érzéseire hagyatkozik, mások pedig kimutatásokat készítenek az ingatlanok paramétereiről és módszeresen összehasonlítják a lakásokat. Az első vevőjelöltet le tudod nyűgözni minőségi és vonzó képekkel és azzal, hogy hatsz az érzelmeire, a másodikat inkább azzal, hogy minden adottságot, apróságot felsorolsz a hirdetésben.

Honnan tudod hogy a te vevőd melyik csoportból kerül ki? Nem tudod.

Az alaprajz a közhiedelemmel ellentétben nem csak befektetőknek fontos. Amikor a fényképek alapján nem tudja a vevő jelölt összerakni a fejében a lakást, házat, akkor az alaprajzot hívja segítségül. Ha nem talál alaprajzot, lehet hogy tovább lép a számára “megfejthetetlen talányon” és az ingatlanon, ami akár a legjobb lehetne neki. Te meg eladóként elvesztettél egy lehetőséget. Az alaprajzot kézzel is rajzolhatod, sima vagy kockás papírra, és valamelyik tervező programban is, a lényeg az hogy legyen arányos, átlátható és érthető!

A sima alaprajzon legyenek jelölve a helyiségek, ezek mérete, ajtók, ablakok, és az égtáj! Az alaprajz, amit a tervező rajzolt, egy átlag embernek már bonyolult. Dehogy akarja ő látni a parapet magasságot, a víz és villanyvezetékek jeleit. Aki házgyári lakásban lakik, annak könnyebb a dolga, hisz fog találni másik olyan lakást, amilyen az övé és így meg lehet úszni a rajzolgatást! Ha van kedved időd és ihleted hozzá, egy 2D-s alaprajzzal is meglepheted a böngészőket, amivel jelenlegi vagy a legoptimálisabb berendezést mutatod meg, hisz sokan nem látják a tereket, nem tudják elképzelni, hogy azon kívül, amit a hirdetésben lát, miként lehetne még a helyiségeket berendezni.

Ha te - az eladó - bemész egy zöldségeshez, a henteshez, akkor egyből vevő válik belőled, ugye? Az én kérdésem pedig az, hogy te megnézed-e a zöldséget, gyümölcsöt, husit, az autót amit veszel? Ugye meg? Pedig ott csak pár (száz)ezer forintos tételekről beszélünk, nem pedig milliókról. Szerinted valaki el fog menni megnézni egy lakást, amelyről 0 információja van?

Mai napig belebotlok olyan hirdetésbe, amiben nem látszik, hogy mi a portéka.

Van az a típusú hirdető, aki leírja, hogy hol, mekkora, valamilyen állapotú és hogy eladó, majd a 3. sorba odaírja, hogy ha érdekli, akkor tekintse meg. Olvasás közben az ember agya automatikusan azt kérdezi, hogy “Mit?”.

Van itt a környéken egy felújítandó családi ház, szuper helyen, jó adottságokkal, csak ez a hirdetésből nem derül ki, mert - legalábbis abban a hirdetésben amit én láttam - van néhány kép a homlokzatról meg a kertről, de a ház belsejéről nincs kép és alaprajzot sem töltöttek fel. Két hete jutott vissza hozzám, hogy fél év alatt nem nézte meg senki… Értem én hogy felújítandó és lehet, hogy valaki ezt cikinek hiszi, pedig nem az, épp úgy van piaca a felújítandó háznak, mint a jó állapotúnak! Csak kiüríted, lefényképezed belül is, leírod amit lehet, megtoldod egy alaprajzzal és indulhat a sikeres hirdetés!

Láttam ma egy olyan hirdetést, ami a másik véglet, csak 1 db. alaprajz volt feltöltve és hogy privátban lehet fényképeket kérni, de a lakás állapota, adottságai a hirdetésben nem voltak részletezve. Jó, hogy van alaprajz, de biztos vagyok abban, hogy nem csörög az illető telefonja, ugyanis a vevő szereti azt, ha a fényképek a szájába vannak rakva, hisz ezt szokta meg és valószínűleg nem fogja megtenni azt az extra lépést, erőfeszítést, hogy kérjen képet, mikor ott van 120 másik fényképpel ellátott hirdetés…

Ha magánemberként akarod eladni az ingatlanodat, fordulj hozzám bátran segítségért, legyen szó alaprajzról, hirdetés fogalmazásról, vagy home stagingről!

Szívesen segítek!