transforming homes , optimising spaces, home staging, remodeling plans
Blog still under construction
5 min read


1: Az első és egyik legfontosabb dolog az, hogy döntsd el, hogy árulni, vagy eladni akarod-e az ingatlanodat! Ha eladni, akkor érzelmileg engedd el, és kezeld más otthonaként, és csináld meg annak a másik személynek a helyet! Kerüljétek a leírásban légyszíves pl: a ”kinőttük szeretett otthonunkat” = mert ez azt sugallja, hogy nincs hely se neki se a cuccainak . Mivel te eladni akarsz, ez roppant előnytelen kiindulási pont…
2: Ahhoz, hogy a vevő találjon helyet a saját dolgainak, mutasd meg neki azt, hogy van hely! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – egy átlagos lakást nézve – a bútorok és a többi tárgy 60-70-80%-át érdemes eltüntetni! Úgy is költözöl, amihez mindent össze kell pakolni, dolgozz előre! Ami nem kell, eladhatod, kiteszed a tárolóba, a garázsba, átviheted egy rokonhoz, a lényeg ,hogy egy szellősen berendezett, rendezett lakást tudj mutatni a vevődnek!
3: Személyteleníts! Gondolj egy hotelszobára, az olyan szimpatikusan semmilyen, neked ez legyen a célod, mert ez szólít meg sok embert. Tehát szedd le az összes családi, utazásos, vallásra, politikára utaló fényképet, emléket, tárgyakat. Kerüld el azt, hogy szem előtt legyen a virágos papírzsepi tartó – nem tudhatod, hogy parás-e a vevő és fél-e attól, hogy elkap valamit – a mosogatószivacs, a szappan, a használt törölköző, a macskaalom, a zokni, a ruhaszárító, a fésű a vizes fürdőszobaszőnyeg, a késgyűjtemény a pultról (ez agressziót sugall) ha hagysz 1-2 könyvet a könyvespolcon, inkább fordítsd meg őket. Amikor belép valaki egy számára új lakásba, rengeteg ingert kell az agyának feldolgoznia, ne terheld túl színekkel, formákkal, mintákkal! A kevesebb több! Pakolás közben tudatosítsd magadban, hogy ez már nem a te otthonod, ezért ez nem rólad szól, hanem minden a vevődről, akit megakarsz találni! Gyakori hiba hirdetésekben, hogy annyira zsúfoltak a helyiségek, hogy a tér, de még a falak sem látszódnak.
4: Fontos a helyiségek funkcióinak bemutatása. Eladó most Keszthelyen egy iroda/ lakás ill Hévízen egy étterem/ ház és az elsőben az iroda, a másodikban az étterem funkció van kidomborítva. Mivel az emberek 96%a nem tudja elképzelni a teret máshogy, mint ahogy mutatják neki, hiába mentek piaci ár alá – pedig nem kellene – lehet hogy így se fogják tudni eladni, mert elfelejtették megmutatni, hogy ez a két ingatlan varázslatos lehetne otthonként. Azért fontos a funkcionalitás bemutatása, hogy elkerüld a hónapig tartó idegölő várakozást a piacon és az extra kiadásokat, ami ezzel jár. A konyha legyen konyhának bemutatva, ha 3 vagy kevesebb szobád van, a hálószoba legyen hálószoba, ne edzőterem, cicapalota vagy bútorraktár vagy rózsaszín gyerekszoba. – gondolj a vevődre, mi van ha nincs gyereke? Mi van, ha fia van? Ha rózsaszín vagy más megosztó színű a szoba, egy csomó lehetőségtől elesel. Mert pl. egy idősebb gyerektelen pár, biztos, hogy nem akar gyerekszobát venni, aki home officeos és egyedül él, ő se. A nappali a leghangsúlyosabb helyiség, mert a vevőd a nappaliban képzeli el a kellemes családi, társasági időtöltést! Legyen hívogató az a kanapé, hogy bele akarjon ülni, teremts kellemes hangulatot a hlószobában, a teraszon akarjon kávézni. Ha valamiért nem tudja a vevő magát kényelmesen elklpzekni valahol, azt kizárt hogy megveszi. Te sem vennéd meg, ugye?
5: Takaríts alaposan, ne csak a fénykép kedvéért, hanem akkor is, amikor jönnek az érdekődők.
A takarítás sok embernek sok különböző dolgot jelent, ezt mindenkivel egyénileg beszélem meg, amikor látom, hogy neki mit… hiába csillognak az ablakok, ha poros a függöny, rohangálnak a porcicák, hiába szép a dekoráció a fürdőben, ha vízköves a csempe…
Sose tudhatod előre, hogy ki hova néz be. Van aki benéz a lefolyókhoz, hogy csepeg-e vagy hogy van-e ott penészölő. Nálam a sütőt és a mikrót meózták le. (Minden sütőt ki lehet úgy takarítani, hogy újnak nézzen ki!) Van aki elmegy WC-re, jó ha tiszta illatú, nem húgyköves … és ilyenkor jól jön a tiszta törcsi is, amit dekorációnak tettél oda…
6: Ár- A vevő egy profi amatőr, gyakran az ingatlanosnál is jobban ismeri a piacot, hirdetések százait nézni meg naponta és másodpercek alatt dönt, hogy szán-e időt megtekintésre, vagy érdekli-e a te lakásod. Az a célod, hogy kitűnj a tömegből és a te ingatlanodat válassza, ugye? Nekem az a munkám, hogy te ezt elérd, segítek, keress meg! Az ingatlan portál a házad randi app-ja, tehát igenis lényeges, hogy mit mutatsz meg ott! A képek tartalma és a minősége egyaránt számít! Az a sok rubrika azért van ott, hogy rászánd az időt és kitöltsd! Vagy kitöltöm én helyetted. A tényleges piaci ár NEM függ attól, hogy Lali mit mondott, vagy a második szomszéd mennyiért adta el a házát, az értékbecslőtől sem függ, hanem kizárólag attól, hogy egy adott pillanatban milyen ingatlanok vannak a piacon, ki jobb miben és ki nem.
Az is előfordul, hogy egy tulajdonos elképzel egy összeget, hogy szerinte annyit ér az ingatlan, majd hónapokig nem megy oda senki megnézni. Itt 2 lehetősége van, rászán 1 napot a piacelemzésre - vagy én - és kideríti a tényleges piaci árat vagy az ingatlan megjelenését igazítja hozzá az elképzeléséhez, amennyiben ez lehetséges. Mindkettőben tudok segíteni.
7: Tudd azt, hogy ki a célcsoportod, kinek írod a hirdetést, őket szólítsd meg, hozzájuk beszélj! Ha a lakás a harmadikon van és nincs lift = fiatalokat célzol meg a hirdetéssel. Akkor légyszi NE írd már oda, hogy közel van a kórház, vagy a templom, mert sem törött lábbal, sem halottan nem fog tudni lépcsőzni…
A vevő a döntését az ingatlan adottságai és a belőle kiváltott érzelmek alapján hozza meg! Pont a második miatt előnytelen ez a hagyom a francba, majd az új tulajdonos foglakozik vele hozzálállás.
Ilyenkor és mindig képzeld magad a vevő helyébe és gondolkodj el azon, hogy te magad milyen lakást vennél szívesen?
TE a legvilágosabb, legtágasabb, jó állapotú lakást részesítenéd előnybe, ugye?
+1 Amikor mutatod az ingatlanodat, készülj fel az ingatlanod randijára, te magad is öltözz fel rendesen, mert ilyenkor a termék része vagy!
Egy kis odafigyeléssel időt és pénzt is nyerhetsz az ingatlanos eladása során. A felkészített ingatlanok gyorsabban és jobb áron kelnek el, tehát az én munkadíjam meg a te befektetett energiád rövid időn belül sokszorosan megtérül!
Keressetek, hogy tudjak segíteni!
https://butortologatas.hu/kapcsolat
mobil: +36702234467
